Forum Forum Modelarskie Strona Główna Forum Modelarskie
www.dioramy.fora.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BR56-Tr6

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Kolejnictwo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek M.
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:06, 14 Gru 2015    Temat postu: BR56-Tr6

Święta to taki magiczny czas pojednania gdzie wszyscy chrześcijanie cieszą z Bożego Narodzenia, skrajni Muzułmanie terroryści coś szykują, Buddyści pewnie medytują, inni to nie wiem, a ateiści mają po prostu wolne.
Cała rodzina zasiada do kolacji, i takie tam szmery-bajery, dzieciaki, prezenty, pogaduszki z rodziną i tak dalej. Natomiast aspołeczni mizantropi cieszą się z dorwanego modelu i w pocie czoła przerabiają go na Tr6 Mruga

Model BR56 produkcji piko jeszcze z czasów DDR, jeden z lepszych jeżeli nie najlepszy model parowozu produkcji Piko i chyba ostatni zresztą. Napęd w tendrze, na trzy osie, na każdej osi gumka przyczepnościowa, model ma masę detali, nie skłamie jeżeli napiszę że bardzo ciężki do dostania za względnie uczciwe pieniądze, pięknie wykonany, jedyne do czego można się przyczepić to spore obrzeża kół, pamiętajmy jednak że model jest wiekowy.

Tak prezentuje się model

zdjęcie podprowadzone z
[link widoczny dla zalogowanych]


A tak wyglądał oryginał u nas na PKP


Oryginał stoi jeszcze w MuzKolu w stolicy. Powiem wam że bardzo lubię ten parowóz za sylwetkę, taka krótka, zwarta i pękata.
CDN.

Update.
Zdjęcia są koszmarne, ale całą tą procedurę ze zdjęciami, cyfrówką, światłem statywem itd. robię przy efekcie finalnym. Załóżmy że te zdjęcia są jako pokazanie postępu i skupiam się w nich na konkretach. A więc robione telefonem, wybaczcie Mruga

Do modelu zabieram się od tyłu, znaczy się tendra.

Pomyślałem że dobrze by było upaćkać osłonę wózka tendra na czarno...

... i tender w sumie też, na taki fajny macik jak już zaschnie.

Rozważam również wymianę silnika na pięciopolówkę Mabuchi z kołem zamachowym. Ale to jeszcze czasu upłynie na tak wiążące decyzje.


CDN.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotrek M. dnia Pon 22:19, 14 Gru 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zdeniu
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Stolp
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:12, 15 Gru 2015    Temat postu:

No no, kibicuję.

PS. dobrze by było na przyszłość jakbyś wklejał mniejsze zdjęcia, niestety na mniejszych monitorach (np. laptop) delikatnie mówiąc nie za ciekawie się to ogląda


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ice
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 969
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 3:46, 16 Gru 2015    Temat postu:

No te fotki to faktycznie pełen klops.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek M.
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 11:27, 28 Gru 2015    Temat postu:

Przyznaję się bez bicia, że nie umiem prowadzić relacji, może przez wybitnie niestandardowe pory pracy i często mordercze tępo, oraz tego że nie umiem mimo szczerych chęci robić dobrych zdjęć. W każdym razie Tr6 ukończony, pozostaje tylko zamówić kalki, ale czekam na większe zamówienie. Model starszy ode mnie, ale co ciekawe ma otwierane drzwi dymnicy co jest naprawdę rzadko spotykane. Ja osobiście spotkałem się z tym w modelach powyżej 2K PLN.


Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotrek M. dnia Pon 21:23, 28 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ice
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 969
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:19, 28 Gru 2015    Temat postu:

Teraz jest miodzio Wesoly. Pojazd chyba jeszcze nie skończony ? (koloryzacja/modulacja/ wash).
Piotr, przepraszam za poniższą uwagę (żaden ze mnie Miodek), ale pisze/mówi się .."w każdym razie.." bez "bądź" Wesoly.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek M.
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:29, 28 Gru 2015    Temat postu:

ice, dzięki, błąd poprawiony.
Co do maszyny to powiem tak-czeka na kalki. I tu w parowozach są dwie szkoły, brudne i czyste. Ja osobiście wyznaję tą drugą. I wbrew wszelkim pozorom, parowozy były kiedyś zadbane, budki były w środku białe a obsługa jeździła w białych rękawiczkach i mundurach, tak przynajmniej było za II RP, mit wiecznie brudnych parowozów zrodził się dopiero za komuny, ale mimo wszystko jednak były to raczej czyste maszyny. Osobiście nie jestem zwolennikiem patynowanego taboru, i wole czyste pojazdy. Oczywiście o gustach się nie dyskutuje więc co kto woli.

Żeby nie być gołosłownym, pozwolę sobie zaprosić do zajrzenia w wątek najlepszego w Polsce przerabiacza parowozów mistrza Fenixa:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotrek M. dnia Pon 21:42, 28 Gru 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ice
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 969
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:51, 28 Gru 2015    Temat postu:

Brudzenie itp.- oczywiście w pełni się zgadzam. Jak kiedyś pisałem, mam pewnie jeszcze 3 -4 pudła różnych wagoników/lokomotyw/torów/domków/trafo itp.z czasów, gdy budowałem wielkie makiety (od N do HO). Tyle, że kiedyś największą radością i wyzwaniem finansowym, był sam zakup, a o waloryzacji się nawet nie myślało. Tak z ciekawości, jak znajdę chwilkę, to odkopię kartony i zrobię spis oraz parę fotek, co tam od 40 lat leży (ale czas leci Smutny )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek M.
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:13, 29 Gru 2015    Temat postu:

O, to pochwal się koniecznie, czasami niezłe rzeczy można wynaleźć w takich kartonach.Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Kolejnictwo Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin