Forum Forum Modelarskie Strona Główna Forum Modelarskie
www.dioramy.fora.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Parowóz Ty4+skład szutrówek Wdda skala H0

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Kolejnictwo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakal
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 1475
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Wto 23:34, 06 Paź 2015    Temat postu: Parowóz Ty4+skład szutrówek Wdda skala H0

Witam
Dzisiaj skład wagonów do tłucznia z parowozem Ty4 (ex.BR44).
Parowóz otrzymał odpowiednie modyfikacje zbliżające do stanu z lat 40. Maszyna w oznakowaniu MD Karsznice DOKP Łódź do obsługi magistrali węglowej przed przybyciem parowozów amerykańskich, epoka IIIa. Ciekawą modyfikacją są drewniane wiatrownice wytwarzane sposobem gospodarczym wobec deficytu blachy zdjęcie takich wiatrownic znajduje się w książce o parowozach Ty2 (wiatrownice Wittiego wspólne dla serii 52 i 44). Takie wiatrownice stosowali Niemcy w okresie wojny min. na BR52 także wobec deficytów wojennych. Dorobiona sprężarka i miejsce na nią. Tender ma ślady "łatania" w postaci wspawanych blach oraz wyfrezowany wlew wody z kratką ochronną. Lampy i pozostały osprzęt typowy dla epoki czyli niemiecki. Parowozy serii Ty4 były znienawidzonymi "zaklętymi rewirami" dla obsługi, ogromna paliwożerność powodowało zużycia węgla nawet 3000 kg i więcej na godzinę wrzucanym ręcznie na ruszta paleniska. Zapotrzebowanie w parę było wywołane zastosowaniem 3 silników, dwa tradycyjnie po bokach oraz trzeci widoczny w postaci końca pochwy trzona tłokowego z przodu. 2 silniki napędzały 3 oś wiązaną a silnik środkowy 2 wykorbiona-taka techniczna ciekawostka kolejowa. Parowóz na budce ma oznaczenia brygady pracy ZMP, coś co można zobaczyć min. w kronice pt. "Kolejarskie słowo".
Skład węglarek zmodernizowany poprzez urozmaicenie faktury ładunku i waloryzację na wagony używane. Dolne klapy otwarte do szutrowania torowiska. Składy takie były najczęściej stosowane jako tzw. "wahadła" czyli wagony pracowały w zwartym składzie. Doskonale wpisuje się w obraz dolnego śląska okolic Jaworzyny Śląskiej , Rogoźnicy, Wałbrzycha gdzie takie składy już z innymi wagonami o takim samym przeznaczeniu jeżdżą do dzisiaj w głąb kraju z okolicznych kamieniołomów.

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez szakal dnia Śro 0:01, 07 Paź 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek M.
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 11 Gru 2013
Posty: 590
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 8:35, 07 Paź 2015    Temat postu:

Bardzo przyjemny w odbiorze model. Czy przerabiałeś go z nowego Roco? Nie pospadają Ci te narzędzia z tendra? Bardzo realistycznie wyglądają łaty na tendrze no i te wiatrownice, klimatyczne Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakal
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 1475
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Śro 23:27, 07 Paź 2015    Temat postu:

Witaj
To model konwertowany z Roco ale starego. Nie lubię DCC więc pełen analog jest dla mnie idealny. Model miał min. elektromagnesy SHP pod budką, które są zniwelowane i układ hamulcowy od siłownika jest zrobiony od nowa.
Narzędzia mają dwa pałąki a sugestia była po gali parowozów w Jaworzynie Śląskiej, podobny zestaw miał BR52, który przyjechał z Niemiec na imprezę.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szakal dnia Śro 23:30, 07 Paź 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Kolejnictwo Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin