Forum Forum Modelarskie Strona Główna Forum Modelarskie
www.dioramy.fora.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Samoloty lat 50,60,70 tych Delta Dart

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Lotnictwo - Galeria
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RH
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: KRAKÓW
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:04, 10 Lut 2010    Temat postu: Samoloty lat 50,60,70 tych Delta Dart

Po dluższej przerwie powracam do tematu bojowych samolotów z lat50,60,70 -tych.Tym razem prezentuje model myśliwca F-106 Delta Dart.Model z paru dobrych lat z firmy monogram.Jak na dwudziestoletni model zadziwia bardzo szczegółowe wykonanie przedzialu bojowego i wnek podwozia,z reszta też nie jest źle.Sam model bardzo ładnie sie sklada.I to tyle pochwałWesoly Po wymalowaniu modelu i przygotowaniu pod kalki zaczął sie "sajgon".Stare kalki doslownie rozpadaly sie w rękach.Jakoś wszelakimi miksturami trochę je naprawilem i niczym saper na polu minowym polozylem to badziewie.Jednak wzorki na stateczniku pionowym i jedna gwiazda poszla w "krzaki".Gwiazde wysuplałem z F-102 ale z ogonem to juz gorzej.Tu zabawilem sie w artystę i pomalutku jakos to stworzyłem.
Przez ta gimnastyke model raczej nie wygląda na cudo ,no ale cóz ,niech tak pozostanie .Przynajmniej wielbiciele krytyki bedą mogli sobie poużywaćWesolyWesoly
Dzięki uprzejmości Wikipedi, pare faktów z histori tego platowca
,,

Convair F-106 Delta Dart — amerykański naddźwiękowy myśliwiec przechwytujący zbudowany przez wytwórnię Convair dla Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych i użytkowany przez nie w latach 60. i 70. XX wieku. Maszynę określano jako zaawansowany myśliwiec przechwytujący i był ostatnim dedykowanym do takich zadań samolotem w amerykańskich siłach powietrznych.Samolot F-106 Delta Dart został zbudowany w ramach projektu zaawansowanego myśliwca przechwytującego, który zaczęto realizować pod koniec lat 50. Początkowo rolę tę miał spełniać samolot F-102 Delta Dagger, ale długi i kłopotliwy program rozwojowy tej maszyny spowodował, że 17 czerwca 1956 rozpoczęto budowanie opartego na F-102, ale będącego całkowicie nową konstrukcją samolotu, który oznaczono F-106 Delta Dart.

Pierwsze testy w locie przeprowadzone pod koniec 1956 i na początku 1957 roku pokazały, że nowa maszyna charakteryzuje się o wiele gorszymi parametrami niż zakładano. Program rozwojowy maszyny był zagrożony, ale dzięki zamówieniu złożonym przez siły powietrzne na 350 zamiast planowanych 1000 maszyn prace kontynuowano. Po wprowadzeniu drobnych zmian konstrukcyjnych rozpoczęto dostawy maszyn F-106A i dwumiejscowych F-106B do jednostek.

W grudniu 1959 na samolocie F-106 Delta Dart ustanowiono rekord prędkości osiągając 2455,79 km/h na pułapie 12 300 metrów.

F-106 był wyposażony w zintegrowany system kierowania ogniem Hughes MA-1, połączony z naziemnym półautomatycznym systemem naprowadzania. Uzbrojenie główne stanowiły cztery kierowane pociski rakietowe AIM-4 Falcon umieszczone w komorze uzbrojenia w kadłubie i jeden przeciwlotniczy pocisk AIR-2 Genie z głowicą jądrową służący do niszczenia całych formacji bombowców. System kierowania ogniem MA-1 okazał się bardzo kłopotliwy i podczas całego okresu jego użytkowania był modyfikowany ponad 60 razy.

Samoloty F-106 Delta Dart były użytkowane przez USAF głównie na kontynencie amerykańskim, przez krótki czas także w Niemczech i Korei Południowej. Planowano użyć tych maszyn do działań w Wietnamie, ale ostatecznie nigdy nie zostały wykorzystane bojowo, ani żadne państwo poza Stanami Zjednoczonymi nie posiadało ich na swoim wyposażeniu. Po rozwiązaniu najpoważniejszych problemów F-106 był samolotem lubianym przez pilotów i porównywalnym pod względem parametrów do F-4 Phantom II, dorównując mu zwrotnością i górując przyspieszeniem. Głównym niedostatkiem w porównaniu z Phantomem było gorsze uzbrojenie rakietowe i radar.









Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kristofer_12
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 1149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Rymanów Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:16, 10 Lut 2010    Temat postu:

No najgorzej mimo tych trudności ie jest, powiem nawet, że fajnie wygląda i do tego krzaczor się pokazał Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Lotnictwo - Galeria Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin