Forum Forum Modelarskie Strona Główna Forum Modelarskie
www.dioramy.fora.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Focke Wulf Ta 152 H-1, Dragon 1/72
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Lotnictwo - Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kogut
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 1056
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Żary
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:43, 11 Mar 2010    Temat postu:

No no zacny silnik ci wyszedł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukas-h
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 1423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: prawie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:57, 11 Mar 2010    Temat postu:

Eee, spasowanie nie jest takie złe.W Ligthningu przy łączeniu kadłuba ze skrzydłami były szpary jak w starej stodole a komory i klapy podwozia przypominały wszystko tylko nie elementy, którymi być powinny...ogólnie niezbyt miło wspominam ten model.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
James
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:35, 11 Mar 2010    Temat postu:

Weź poprawkę na to, że to tylko łączenie kadłuba z osłonami silnika. Kto wie co czai się dalej :lol:

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
James
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 14:31, 12 Mar 2010    Temat postu:

Witam serdecznie

Dzień z Ta nr 4. Prace dalej przy silniku. dostał stelaż i postanowiłem wykonać okablowanie. I tutaj miałem dylemat, mianowicie jakiego drucik zastosować. Najmniejszy jaki miałem to klasyczny miedziak o średnicy 0,5 mm, ale stwierdziłem, że do skali 72 jest on chyba troszkę za gruby i wyglądałby zbyt topornie. Dlatego poszperałem w swoich szpargałach i znalazłem....o średnicy 0,1 mm z małym hakiem.

Tutaj można zobaczyć różnicę w średnicy:



Widać, że ten grubszy drucik ma praktycznie średnicę wału napędowego,



dlatego ostatecznie postanowiłem pobawić się z drucikiem, jak to mówią, zero, zero nic Wesoly



- w tle pomalowane wydechy

W sumie tak to wyglądało wszystko po ok. 3 godzinach klejenia i malowania:





Wystające druciki będą potem przeciągnięte do kadłuba dlatego sobie tak na razie sterczą. Muszę też jeszcze pomalować 4 małe detale, ale to następnym razem

A teraz z racji tego, iż nadchodzi weekend, czas na kitcata, zatem następna relacja po niedzieli.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukas-h
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 1423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: prawie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:17, 12 Mar 2010    Temat postu:

Widzę, że prace idą pełną parą a całość zaczyna nabierać przysłowiowych rumieńców. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
James
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:46, 15 Mar 2010    Temat postu:

Witam kolegów. Dzień 5 z Ta upłynął nad pracami przy skrzydłach, troszkę kokpit i jeszcze to i owo przy silniku.

Pierwsze na warsztat poszły skrzydła, trzeba było je troszkę spiłować pod blaszki i poprawić to i owo:





Jak widać na tym zdjęciu po łączeniu połówek nie wyglądało to za dobrze więc trzeba było podkleić kawałek blaszki i później wyglądało lepiej



Następnie przyszła pora na blaszki:



Troszkę klejenia i zaginania:



i przymiarka na sucho



A tak wyglądałem po skończeniu dzisiejszych prac Wesoly



Zdjęcia z kokpitu dam jutro, dzisiaj w sumie tylko malowałem kilka rzeczy i posklejałem

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez James dnia Pon 17:48, 15 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konrad
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 2946
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 18:56, 15 Mar 2010    Temat postu:

Taa znam ten ból z opiłkami ,robiłem TKS z RPM i co jest najgorsze ,znowu go zamawiam Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
James
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:00, 16 Mar 2010    Temat postu:

No i kolejny dzień prac i powolutku wszystko posuwa się do przodu.
Dziś grzebałem przy kokpicie i w sumie jest juz prawie skończony i będzie można chyba niedługo zamykać.
Jeszcze zanim zacząłem wszystko kleić to po wycinaniu drobniutkich dupereli prawie dostałem zawału (w sumie to moja pierwsza przygoda z blaszkami) i zacząłem się poważnie zastanawiać nad skalą 48....wiedziałem że 72 to drobna skala, ale bez przesady...:



A żeby było śmieszniej ten detal trzeba było jeszcze zaginać...a niby jak bo ledwo to w pensetę łapałem...do tego oczy już nie te

Efekty zabawy:









A tutaj jeszcze musialem poprawić osłony silnika:



Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piter
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 693
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Koszalin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 15:26, 16 Mar 2010    Temat postu:

Jak tak patrze na twoją Fokę to się zastanawiam z czym ja do ludzi startuję. Elegancko to wygląda.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukas-h
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 1423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: prawie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:03, 16 Mar 2010    Temat postu:

Ja sobie chyba odpuszcze konkurs, spokojnie kupię jakiś modelik i będę go męczył w moim żółwim tempie.Mniej stresu i zdrowszy człowiek będzie Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
James
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:56, 16 Mar 2010    Temat postu:

A czemu niby miałby być niezdrowy? A jeszcze co do tempa, to przecież prawie 4 miesiące są.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel_J
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 1865
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Jedlicze
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:04, 16 Mar 2010    Temat postu:

Pierwsze wrażenie (zaraz po starcie konkursu), myślę sobie - e... kolejna foka którą można oglądać we wszelakich wersjach na każdym forum, nic nowego. Tym czasem, borem lasem... Mistrzostwo świata, a z tym kokpitem pojechałeś po bandzie. Ciekawi mnie tylko jedna sprawa, czy te zegary malowałeś , czy są to kalki? Oczywiście nadal będę śledził relację z zapartym tchem Mruga
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
James
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:32, 16 Mar 2010    Temat postu:

Ciesze się, że się podoba i robi takie dobre wrażenie Kuglaty. Co do zegarów są to blaszki edzia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wosiek
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 09 Cze 2007
Posty: 343
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 12:42, 18 Mar 2010    Temat postu:

James mam pytanie. Na jaki klej przyklejałeś blaszki? Bo sam kupiłem interrior set Edka do planowanego na konkurs modelu i się zastanawiam jak ja te blachy poprzyklejam bo to mój pierwszy raz Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
James
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:25, 18 Mar 2010    Temat postu:

Łapie to na kleje CA, albo zwykłe albo żelowe. Ot cała filozofia


Nie zapominaj o Wielkiej literze :-) /dornier.335


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
James
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:48, 19 Mar 2010    Temat postu:

Sorki dornier, zdarza się Wesoly

Coś ostatnio prace zwolniły, troszkę tylko grzebałem.

W sumie dorobiłem jeszcze dwa elementy przy silniku (widoczne na zdjęciu), mała poprawka była przy podwoziu, dokleiłem też część blach do skrzydeł no i skleiłem kadłub....troszkę to niweczy całą zabawę przy kokpicie bo wiele zakrywa....ale w sumie zostaje ta świadomość dla samego siebie, że się tyle nad tym siedziało Wesoly no i mała przymiarka już kadłuba z silnikiem





Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukas-h
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 1423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: prawie Cz-wa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:26, 19 Mar 2010    Temat postu:

Szkoda żeby taki wypasiony kokpit zupełnie się schował, spróbuj zrobić otwartą owiewkę.Zawsze coś więcej będzie widać. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
James
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:37, 19 Mar 2010    Temat postu:

Otwarta owiewka była w planie od samego początku, Zobaczymy ile z tego wyjdzie. Trzeba też przyznać, że osłona jest bardzo przejrzysta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sokol363
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:06, 20 Mar 2010    Temat postu:

Również życzę powodzenia:)
Naprawdę podobają mi się Foki a z tego co widzę Twoja także będzie cudna:)
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
James
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 1022
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Wrocław
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 15:28, 22 Mar 2010    Temat postu:

Prace dalej posuwają się do przodu, jednak jedna rzecz sprawiła mi małą zagwozdkę. Chodzi mi o wewnętrzną część osłon silnika, mianowicie na jaki kolor je pomalować. instrukcja podaje, że RLM 02, jednak gdzieś wyczytałem i poznałem opinię innych modelarzy, że w sumie raczej pozostawiano je w kolorze aluminium, ewentualnie kryjąc tylko cienką warstwą RLM 02 dla zabezpieczenia powłoki. Zatem zrobiłem sobie mały eksperyment. Postanowiłem zrobić tak, że spod warstwy RLM02 będzie przebijać kolor aluminium - chodziło mi o efekt odchodzącej farby (czasami jest tak gdy zostaje ona wystawiona na wysokie temperatury jakie niewątpliwie występowały w komorze silnika).
Oto efekt:



Chciałbym poznać Waszą opinię na ten temat. Czy zostawić tak jak jest, czy może przemalować


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez James dnia Pon 15:29, 22 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Lotnictwo - Warsztat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin