Forum Forum Modelarskie Strona Główna Forum Modelarskie
www.dioramy.fora.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z aerografem i kompresorem

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Sprzęt do malowania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dirty morgana
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 13:22, 23 Lis 2011    Temat postu: Problem z aerografem i kompresorem

Witam wszystkich.
Mam dość spory problem z nowym sprzętem. Może na początek zaznaczę że nie jestem doświadczonym malarzem aero, dopiero coś próbuję i jak na razie nie znam się na tym sprzęcie. Jak dotąd wszystko malowałem z pędzla.
Posiadam następujący model aerografu i kompresora (wszystko przepisane z opakowań):
AEROGRAF PROFESSIONAL AIR BRUSH KIT Model EW - 550
AB 1004/0,2 mm
Fluid nozzle: 0,2; 0,3 mm

KOMPRESOR ATLANTIS PT 350

Teraz postaram się opisać konkretne problemy:
Może zacznę od tego że kompresor nagrzewa się do bardzo wysokiej temperatury już po około 10 min pracy (temperatura jest tak wysoka że ciężko jest go dotknąć). Wtedy też zaczynaja sie problemy z aero ponieważ zwyczajnie przestaje malować chociaż w zbiorniczku znajduje się jeszcze farba. Często zdarza się tak że w zbiorniczku zaczynają tworzyć się bąble, tak jakby farba pieniła się. Oczywiście farba nie wylatuje z aero. Próbowałem samą wodą, ale nawet to nie daje żadnego efektu. Kilka razy zdarzyło się że czułem jakiś taki dziwny zapach, podejrzewam że z kompresora (proszę o wyrozumiałość nie jestem w stanie dokładnie opisać tego zapachu). Sam aerograf nie maluje równo, często wypluwa z siebie większe ilości farby i jak wspomniałem wcześniej po jakimś czasie przestaje malować. Zdarza się że gdy włączę schłodzony kompresor to aero nie maluje wcale. Kompletnie nie wiem o co chodzi. Wspomnę jeszcze tylko że aero jest dokładnie wyczyszczony, posiada wszystkie uszczelki, spust działa sprawnie, po rozkręceniu nie widzę żadnych nieścisłości. Kilka dni temu kompresor podrzuciłem kuzynowi elektrykowi żeby go zgrubsza "przebadał". Stwierdził że faktycznie skoro się tak nagrzewa to może byc z nim cos nie tak, ale nie powiedział nic więcej bo nie był w stanie go rozkręcić podobno śruby są klejone w środku czy coś w tym stylu i nie chciał go uszkodzić.

Bardzo proszę o radę co z tym zrobić, bardzo mi na tym sprzęcie zależyWesoly
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konrad
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 2946
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 16:31, 23 Lis 2011    Temat postu:

Jak go rozkręcałeś to na 100% poszła uszczelka dyszy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dirty morgana
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:54, 23 Lis 2011    Temat postu:

Dzięki za odpowiedz, ale nie bardzo rozumiem co znaczy uszkodzona uszczelka dyszy skoro znajduje się ona na miejscu, nie odpada i wygląda tak jak na początku. Czy może to być jakieś niewidoczne dla oka uszkodzenie? Proszę o wyrozumiałość w tego typu kwestiach technicznych jestem cienki Bolek;)

Edycja:
Jesli faktycznie byłaby to kwestia uszkodzonej uszczelki to czy można taką gdzieś kupić luzem?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dirty morgana dnia Śro 19:56, 23 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominik_K
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 16 Sie 2007
Posty: 1411
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:38, 23 Lis 2011    Temat postu:

Po czym wnosisz ze aerograf jest dobrze wyczyszczony? Co do uszczelki to widzialem gdzies jak z maskolu dorabiali.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Konrad
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 2946
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:00, 23 Lis 2011    Temat postu:

Jeśli nie uszczelka to iglica. Miałem ten sam problem. Wyszlifowałem i było dobrze. Problem był w tym, że iglica była nie równo wyszlifowana przez co nie domykała się na całym obwodzie do dyszy.
Aczkolwiek o-ring dyszy po rozkręcaniu na 98% się pierniczy, zrób nowy z taśmy teflonowej. Jeśli o maskol chodzi to średnia metoda dla początkującego, chwila nie uwagi i można rozwalić na 4 części gwint w aerografie - ten w który się wkręca dysze a wtedy nic tylko kupić nowy pistolet.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakal
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 1475
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Czw 0:58, 24 Lis 2011    Temat postu:

Ja bym radził zerknąć w info. od producenta czy nagrzewanie się kompresora nie jest jego trybem pracy. Mój silnik czasami wyrzucał blaszkę bimetalową w stan odcięcia napięcia z powodu temperatury (co prawda tylko w upalne dni po około 2 h malowania stałego i pompowania).
Pieniąca się farba to inny problem. Mi mimo czystego aero zdarzało się, że akryle się pieniły tutaj kwestia podstawowa to dobranie odpowiedniej mieszanki. Czyli farba+ rozcieńczalnik+ odpowiednie ciśnienie, wiele osób nna początku malowania aero pomija kwestię ciśnienia przy różnych rodzajach farb. Ja mam na pamięc dobrane ciśnienia pod farby odpowiednie do olejnych, akryli oraz pod daną fakturę oraz mat i połysk. Tutaj pomoże tylko doświadczenie ze swoim aero i próby, poradniki sa ok ale różne modele aero mają swoje różne kaprysy i trzeba je "złapać".
Po malowaniu zawsze doradzam czyszczenie aero jak i przedmuch albo acetonem albo nitro. Ja od lat czyszczę acetonem i nie ma problemu z pozostałościami. Raz na 5 malowań rozbieram go na części pierwsze i patyczkami do uszu czyszczę "na glanc".
Sprawdź też czy zacisk mocujący iglicę trzyma ją na tyle mocno aby odciągać po ruchu spustu, zdarzało mi się, że iglica się "wkleiła" w dyszę i nic nie leciało mimo wysokiego ciśnienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dirty morgana
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 23 Lis 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 12:43, 25 Lis 2011    Temat postu:

OK. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i rady:) będę coś próbował z tym aero zrobić.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegrzol
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: london
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:50, 18 Mar 2012    Temat postu:

Najczęstszym powodem problemów są nieodpowiednie rozcieńczenie farb i zapchana dysza. Im mniejsza dysza aero tym farba powinna być bardziej rozcieńczona i bardzo dobrze rozmieszana. Zbyt gęsta farba powoduje zapychanie się dyszy bądź kanałów dolotowych co powoduje plucie lub całkowicie uniemożliwia rozpył farby. Awarie uszczelek zdarzają się rzadko i najczęściej w chińskich sprzętach. Podstawa to dbanie o czystość aero i odpowiednie rozcieńczanie farb (trzeba do tego dojść eksperymentując bo nie ma na to zasady).Polecam zakupienie zestawy czyścików do aero i porządne czyszczenie przed odstawieniem na półkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Modelarz1
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 28 Gru 2012
Posty: 768
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/1

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:53, 13 Lut 2013    Temat postu:

Tez mam problem z moim. Areo gdy chce normalnie malować i go uruchamiam (naciskam przycisk ciągnęło do tylu iiii.. Zamiast mgiełki farby leci jej duża nie rozprowadzana ilość czym to może być spowodowane proszę o pomoc. Mam model aerografem z dolnym doczepianym zbiorniczkiem za okł 100 zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Sprzęt do malowania Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin