Forum Forum Modelarskie Strona Główna Forum Modelarskie
www.dioramy.fora.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Marklin

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Kolejnictwo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pm37-2
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:04, 13 Paź 2010    Temat postu: Marklin

Chciałbym zacząć od tego, że swojego czasu miałem przyjemność bawić się kolejkami w skali H0. Przede wszystkim moje lokomotywy były zasilane zwyczajnym systemem PIKO [wybaczcie, nie mam pojęcia jak to nazywać, jestem w tym temacie nieco "zielony"]. Całkiem nie dawno otrzymałem lokomotywę z Marklina [BR E60]. Wiedziałem, że nie da rady tego cholerstwa zasilać system PIKO, ale kiedy nie dało rady wszystkimi ustrojstwami z garażu Ojca, wyskoczyły mi gule... Może mi ktoś powiedzieć jaki jest ten system zasilania [tj. ile woltów i inne potrzebne informacje]. Tak jak wyżej powiedziałem, jestem w tym temacie zielony, więc wiadomo...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzesioj
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: tzw. kielecczyzna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:53, 14 Paź 2010    Temat postu:

Też zupełnie się na tym nie znam, ale nie problem poszukać. Zacznij od tego:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

pozdrawiam
Grzesiek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pm37-2
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:38, 14 Paź 2010    Temat postu:

Myślę, że to tylko tak się wydaje "nie problem poszukać". Otóż i problem. Często korzystam z wujka google i potrafię wyszukać to i owo. Jednakże myślę, że ten problem może wynikać z tego, iż po prostu Marklin jest u nas mało popularny [tak, właśnie ze względu na system zasilania]. Informacje zawarte w tych linkach nie są jakość zbyt szczegółowe na temat zasilania [ledwie wspominają o trzeciej szynie]. Właściwie założyłem ten temat, by po prostu się czegoś dowiedzieć, a nie wracać do google [czyli punktu wejścia].

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzesioj
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: tzw. kielecczyzna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:44, 14 Paź 2010    Temat postu:

Cóż, myślałem, że NIC nie wiesz na ten temat, więc chciałem pomóc. Ale, że ja też jestem zielony - wycofuję się z chęci pomagania :oops: :oops: :oops: ...

pozdrawiam
Grzesiek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pm37-2
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:04, 14 Paź 2010    Temat postu:

O Marklinie wiem kilka rzeczy. To jest dla mnie za mało. Chciałem się dowiedzieć kilka znaczących rzeczy [wiem, że i tak mi nie będzie działać, ale muszę się upewnić czy model działa, być może sprzedam go komuś, kto ma Marklina lub ewentualnie pomyślę o wymianie szyn na te właściwe, ich rozwiązania są znacznie lepsze niż PIKO]... Te "NIC" to właściwie perspektywa patrzenia. Dziękuję Ci, że wykazałeś chęć niesienia pomocy :wink:

Model co prawda nie na makiecie, ale nie mam do niego szyn... nawet nie wiem po co go pokazuję, ale daję, bo daję...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pm37-2 dnia Czw 13:20, 14 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzesioj
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 496
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: tzw. kielecczyzna
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 13:42, 14 Paź 2010    Temat postu:

Żeby totalnie nie wyjść na durnia :roll: - znalazłem coś takiego - po niemiecku i niewiele, ale może... [link widoczny dla zalogowanych] . I już milknę.

pozdrawiam
Grzesiek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pm37-2
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:05, 27 Paź 2010    Temat postu:

Temat podupadł, a ja i tak nadal nic nie wiem [link co prawda wzbogacił mnie o coś, ale to i tak trochę mało]... Nadal nie mam pojęcia o co chodzi z tym prądem zmiennym, jak go zastosowano i w końcu co zrobić, żeby to cholerstwo ruszyło...
P.S. Zapomniałem Ci jeszcze raz podziękować


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pm37-2 dnia Śro 22:06, 27 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kogut
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 1056
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Żary
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 6:50, 28 Paź 2010    Temat postu:

Wiesz co. Najlepszym rozwiązaniem było by znalezienie forum modelarstwa kolejowego. Tam Ci na pewno pomogą, a wiem, że takie fora istnieją. Było jedno bardzo fajne jednak zmienili witrynę i słuch o tym forum zaginął.
Na takich forach ludzie się na tym znają, więc na pewno pomogą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pm37-2
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:58, 17 Sty 2011    Temat postu:

Rozwiązanie tego problemu było idiotycznie łatwe praktycznie po tym kopara mi opadła:

Musiałem rozkręcić cały model i ręcznie włączyć 4 malutkie przełączniki - lokomotywa była po prostu wyłączona. Niestety nie zrobiłem zdjęcia wnętrza, a szkoda....

Teraz śmiga, że aż miło...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pm37-2 dnia Wto 0:01, 18 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wojtasply
Gość





PostWysłany: Wto 11:37, 18 Sty 2011    Temat postu:

Sam na to wpadłeś? Odważnie.
Ja boję się samemu rozkręcać jakieś ustrojstwa, bo zepsuję (tylko raz się naprawiło - przez przypadek:)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pm37-2
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 12:47, 18 Sty 2011    Temat postu:

Siedziałem i myślałem. Przejrzałem instrukcję i zdecydowałem się "a co mi tam". Pomyślałem, że może to coś w środku jest zepsute albo trzeba trochę oleju dać. Po prostu rozważałem każdą możliwość. Dopiero jak zobaczyłem te małe przełączniki to się zorientowałem. Krążyłem koło tego bardzo długo (jeszcze dłużej niż jest ten temat). Szkoda, że nie wpadłem na to wcześniej...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pm37-2
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:14, 27 Sty 2011    Temat postu:



To ustrojstwo to część mechanizmu, która była prawdziwym problemem. Na szczególną uwagę zasługują cztery przełączniki - to właśnie one były rozwiązaniem. Wystarczyło je włączyć i nawet nie musiałbym drążyć tematu. Cały ten temat wydaje się już teraz głupi i nielogiczny, ale jak to mówią najciemniej pod latarnią.



Mechanizm w całej okazałości.



Płoza, która pobiera prąd z trzeciej szyny. Co ciekawe istnieje jeszcze jeden przełącznik, który pozwala pobierać prąd z pantografu (pod warunkiem, że sieć trakcyjna jest do niego podłączona). Takie rozwiązanie wydaje mi się szczególnie korzystne w przypadku gdybym chciał pojeździć lokomotywą na torach od Piko/Roco. Niestety nie dysponuję siecią trakcyjną, a poza tym moja domowa makieta jest za mała.



To tutaj to najnowszy nabytek (taki mały off-top). Ty5-31 z parowozowni Poznań. Model szczegółowy jak na taką skalę (wydaje mi się, że nawet zrobili osprzęt w kabinie, ale niestety jeszcze nie rozkręcałem parowozu) i polecam, bo jak na taką cenę (21 złotych) to dobra okazja. Ja błędów jako takich nie zauważyłem (można się ewentualnie przyczepić do braku tabliczki inwentarzowej na tendrze i nie pomalowanych kilku rzeczy, ale należy pamiętać, że to naprawdę mała skala).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Kolejnictwo Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin