Forum Forum Modelarskie Strona Główna Forum Modelarskie
www.dioramy.fora.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

T-34/76 m.43 AFV Club
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Pojazdy Wojskowe - Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwardzista
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:46, 05 Wrz 2012    Temat postu:

Grymson napisał:
Niestety elementy są już wklejone, ale może jeszcze kiedyś będę kleił jakiegoś Teciaka, więc będę wiedział jak to zamatować...

noctruno napisał:
...model czołgu z ukazanym wnętrzem będzie na pewno ozdobą kolekcji.
Ciekaw jestem jakie kolorki miał "teciak" w przedziale załogi i silnika...


Faktycznie trochę szkoda, że elementy zamka armaty czołgowej zostały sklejone na stałe. Ruchomy klin zamkowy byłby niezmiernie interesujący, ale raczej wymagałby dodatkowej waloryzacji modelu. Dlatego prostszym rozwiązaniem byłoby zapewne dodanie amunicji toczonej. Efektownie prezentowałaby się szczególnie łuska w kolorze mosiądzu, umieszczona w nasadzie zamkowej.
W kwestii koloru wnętrza przedziału bojowego, to ściany pomalowane były standardowo w kolorze białym, natomiast elementy wyposażenia w kolorze ciemno-zielonym. Natomiast wnętrze przedziału silnikowego pomalowane było standardowo w kolorze ciemno-zielonym.

Ewentualnie proponuję dodatkowo zapoznać się z historią powstania, użyciem bojowym i oceną czołgu T-34:
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam - Gwardzista. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hobbysta
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:03, 06 Wrz 2012    Temat postu:

Bardzo ciekawy model Teciaka. Nie miałem jeszcze okazji oglądać podobnego modelu, więc tym bardziej chętnie będę kibicował dalszym pracom na warsztacie. Pzdr. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwardzista
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:47, 06 Wrz 2012    Temat postu:

W uzupełnieniu poprzednich wiadomości, pozwolę sobie jeszcze przedstawić opis konstrukcji T-34, zawierający wiele rysunków i zdjęć oraz galerię amunicji czołgowej kalibru 76,2 mm stosowanej do armaty F-34:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Mam nadzieję, że dodatkowe informacje okażą się przydatne przy dalszych pracach warsztatowych.
Pozdrawiam - Gwardzista. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hobbysta
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 15:25, 07 Wrz 2012    Temat postu:

Nie sądziłem, że Teciak posiadał taki arsenał różnych pocisków... :shock:
Sądzę, że były nie tylko przeciwpancerne., ale też burzące, czy zapalające ? Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwardzista
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 23:43, 07 Wrz 2012    Temat postu:

Armata czołgowa F-34 /76-мм танковая пушка Ф-34/ posiadała kilka typów amunicji z pociskami: przeciwpancernym /podkalibrowy, ze smugaczem/, burzącym, odłamkowym, odłamkowo-burzącym. Czołg T-34-76 model 1943 posiadał największą spośród wszystkich wersji jednostkę ognia, na którą składało się 100 /!/ nabojów armatnich z wymienionymi rodzajami pocisków. Była to jedna z najistotniejszych zalet tego modelu, stanowiąca o jego wysokiej wartości bojowej.
Pozdrawiam - Gwardzista. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:50, 08 Wrz 2012    Temat postu:

Na innym forum (nie będę robił tu reklamy Wesoly) kolega prowadzi warsztat tego samego modelu Wesoly
W najbliższych dniach mam zamiar zeszlifować nadmiar szpachli i dorobić okablowanie Wesoly
Dzięki Gwardzista za stronki Wesoly
Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwardzista
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:15, 09 Wrz 2012    Temat postu:

Kolego Grymson, pozwolę sobie dalej "kibicować" przy Twoich pracach warsztatowych. :roll:
Mam nadzieję, że efekt końcowy będzie porażający, w pozytywnym tego słowa znaczeniu... :shock:
Przyznam szczerze, że jestem coraz bliższy podjęcia decyzji o zakupie modelu czołgu z rodziny "Trzydziestoczwórek"... :wink:

Proponuję jeszcze zapoznać się z artykułem dotyczącym "narodzin" T-34. Pozwolę sobie zwrócić uwagę rysunki: "Средний танк Т-34-76", przedstawiający model 1942/1943 oraz "Разрез башни танка Т-34 и вид на орудие", przedstawiający przekrój wieży. Rysunki dają się powiększyć, więc dobrze widoczne są szczegóły konstrukcyjne.
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam - Gwardzista. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:56, 28 Paź 2012    Temat postu:

Mały postęp prac.

Dorobione kabelki od lampy i wystająca szmatka z zasobnika:

Podorabiałem również troszkę kabli w przedziale:


I jedno pytanie, mianowicie po złożeniu góry z dołem po jednej str jest tak:

a po drugiej szpara


Jaki może być tego powód?

PS: Wiem że nie zbyt czysto kleję


...cdn


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwardzista
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:24, 30 Paź 2012    Temat postu:

Z tego co można zorientować się na podstawie zdjęć nr 4 i 5, to niespasowany element stanowi osłonę przekładni bocznej. W rzeczywistości posiadała ona kształt cylindryczny i była ustawiona poziomo w tylnej części przedziału silnikowego, prostopadle za kołami napędowymi. Przyczyną powstania szczeliny w bocznej płaszczyźnie podwozia może być niewłaściwe ustawienie osłony lub jej nieodpowiedni kształt. Oczywiście element ten należałoby poprawić, co może nie być łatwym zadaniem w przypadku jego wcześniejszego wklejenia...
Zaznaczam jednak, że powyższy opis jest tylko moim subiektywną opinią, która powinna być zweryfikowana przez doświadczonych Modelarzy.
Ponadto pozwolę sobie zwrócić uwagę na koła jezdne, które powinny posiadać koncentrycznie ustawione tzw. otwory ulgowe.
Pozdrawiam - Gwardzista. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:55, 11 Lis 2012    Temat postu:

Silnik okablowany:



Starałem się wzorować na tych dwóch zdjęciach:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Wiem że połowy zapewne nie będzie widać, ale za to satysfakcja jest Wesoly

Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1612
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:16, 11 Lis 2012    Temat postu:

Grymson napisał:
Wiem że połowy zapewne nie będzie widać, ale za to satysfakcja jest Wesoly


Najważniejsze. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adrian Wawrzyniak
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 2060
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Centralna Polska- Łódź
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:13, 11 Lis 2012    Temat postu:

Okablowanie wygląda super. :wink:

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwardzista
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:08, 12 Lis 2012    Temat postu:

Grymson napisał:

Silnik okablowany...
Starałem się wzorować na tych dwóch zdjęciach...
Wiem że połowy zapewne nie będzie widać, ale za to satysfakcja jest...


Pozwolę sobie zaprezentować silnik W-2 /В-2, V-образный 12-цилиндровый четырёхтактный дизельный двигатель/ dla porównania kolejno na fotografii archiwalnej, w stanie przed rekonstrukcją i zrekonstruowany:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

W modelu zapewne nie wszystkie szczegóły konstrukcyjne będą widoczne, ale możliwe jest wykonanie ruchomych żaluzji lub nawet opcji zdejmowalnej górnej płyty przedziału silnikowego.
Pozdrawiam - Gwardzista.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gwardzista dnia Pon 22:11, 12 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 17:59, 13 Lis 2012    Temat postu:

W sumie to kolega ma rację, lecz ja planuje nie sklejanie dwóch połówek kadłuba Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwardzista
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:43, 30 Lis 2012    Temat postu:

Kolego Grymson, czekamy cierpliwie na kolejną relację z budowy "Teciaka"... :wink:

Ewentualnie pozwolę sobie w międzyczasie zamieścić link do tematycznej, tym razem anglojęzycznej strony internetowej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Oczywiście w zależności od zapotrzebowania, posiadam w zanadrzu kilka tematycznych rosyjskojęzycznych stron internatowych... :roll:

Pozdrawiam - Gwardzista.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gwardzista dnia Pią 0:45, 30 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:20, 30 Lis 2012    Temat postu:

Małe postępy. Okablowanie c.d.:





I jedno pytanko:
Czym mógłbym rozpuścić klej? Jedną część krzywo wkleiłem i chciałbym ją skorygować.

Pzdr Grymson

...cdn


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kristofer_12
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 1149
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Rymanów Zdrój
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:31, 30 Lis 2012    Temat postu:

Że też ci się chce dawać tyle kabli, podziwiam cię za to Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:02, 30 Lis 2012    Temat postu:

Im więcej kabli tym bardziej się zastanawiam jak ja to pomaluje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Izabela
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/1

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 22:09, 01 Gru 2012    Temat postu:

Grymson napisał:

I jedno pytanko:
Czym mógłbym rozpuścić klej? Jedną część krzywo wkleiłem i chciałbym ją skorygować...

Im więcej kabli tym bardziej się zastanawiam jak ja to pomaluje


Może spróbować zmywaczem do paznokci z acetonem, ale lepiej wcześniej sprawdzić na jakimś mało widocznym elemencie... ?
Co do malowania kabli, to proponuję skorzystać z wcześniej wklejonych linków w tym temacie... :wink:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwardzista
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:45, 02 Gru 2012    Temat postu:

W kwestii budowy wewnętrznej czołgu T-34-76, znalazłem jeszcze schemat zasilania paliwem:

Ponadto przy budowie układu jezdnego, przydatny może okazać się poniższy schemat:

W kwestii malowania pozwolę sobie przypomnieć, że wnętrze przedziału silnikowego malowano w kolorze bazowym, czyli ciemno-zielono-oliwkowym.

Pozdrawiam - Gwardzista. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gwardzista dnia Nie 14:01, 02 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Pojazdy Wojskowe - Warsztat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 2 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin