Forum Forum Modelarskie Strona Główna Forum Modelarskie
www.dioramy.fora.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

T-34/76 m.43 AFV Club
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Pojazdy Wojskowe - Warsztat
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:25, 29 Lip 2012    Temat postu: T-34/76 m.43 AFV Club

Witam. Mam na imię Marcin i jest to mój pierwszy model po wieloletniej przerwie. Mam zamiar zastosować w nim wiele nieznanych mi wcześniej technik Wesoly Model będzie cały pomalowany w barwach USSR, oznaczeń jeszcze nie wybrałem.
Jako że chciałbym aby model był praktycznie odwzorowany w 100% będę potrzebował Waszej pomocy ze zdjęciami i/lub ew. kalkami (niestety te zestawowe nie maja pokrycia historycznego o ile się nie mylę).



A tutaj troszkę mojej roboty:





Sorki za jakość zdjęć ale niestety nie miałem możliwości zrobienia lepszych

I mam jeszcze jedna prośbę, jeżeli ktoś miał do czynienia z tym modelem to prosił bym o ew uwagi co do jego niedoskonałości.

LICZĘ NA WASZĄ POMOC Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 12:09, 02 Sie 2012    Temat postu:

Postęp prac:

Góra wanny


Armata


Wieża górna płyta

i środek


Trzeba będzie kupić szpachle i wypełnić miejsca po wypychaczach Wesoly

CDN...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwardzista
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:44, 02 Sie 2012    Temat postu: Re: T-34/76 m.43 AFV Club

Grymson napisał:
...Model będzie cały pomalowany w barwach USSR, oznaczeń jeszcze nie wybrałem.
Jako że chciałbym aby model był praktycznie odwzorowany w 100% będę potrzebował Waszej pomocy ze zdjęciami i/lub ew. kalkami (niestety te zestawowe nie maja pokrycia historycznego o ile się nie mylę)...


Pozwolę sobie zauważyć w kwestii warsztatowej, że model nie powinien być "cały pomalowany", gdyż utracony zostałby efekt przekroju i przez to możliwość zaprezentowania jego wewnętrznej budowy.
Ponadto zwrócę uwagę, że określenie "w barwach USSR", nie jest właściwe, ponieważ zawiera nie stosowany w polskiej nomenklaturze, anglojęzyczny skrót nazwy Związku Radzieckiego /ZSRR/ - Union of Soviet Socialist Republics.

Proponuję ponadto w kwestii tzw. realizmu batalistycznego, zapoznać się z galerią zdjęć i rysunków czołgu T-34/76, które znajdują się na załączonej stronie internetowej:
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam - Gwardzista. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 1:31, 03 Sie 2012    Temat postu:

Owszem, masz racje, lecz zostana niedoklejone:
1: Gorna czesc wiezy
2: Gorna czesc katluba
ZAPOMNIALEM DODAC, MOJ BLAD

Union of Soviet Socialist Republics no otoz mi o to chodzilo czyli USSR:)

Dzieki za link Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwardzista
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:49, 03 Sie 2012    Temat postu:

Zaproponuję w przedmiotowym temacie zapoznać się z historią powstania czołgu T-34-76, oczywiście w oryginale:
[link widoczny dla zalogowanych]

Ponadto ciekawe detale konstrukcyjne konkretnych egzemplarzy czołgów wyprodukowanych w Fabryce nr 183 /największy producent/, można zobaczyć w galerii zdjęć:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam - Gwardzista. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gwardzista dnia Pią 10:54, 03 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 11:22, 03 Sie 2012    Temat postu:

Dzieki wielkie za str Wesoly Na pewno sie przydadza.
Prosil bym jeszcze o pomoc, mianowicie jakiej grubosci drucika uzyc do zrobienia kabli w przedziale bojowym i silnikowym ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwardzista
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:13, 03 Sie 2012    Temat postu:

Zostawiając kwestię szczegółów warsztatowych w gestii doświadczonych Modelarzy, zaproponuję kolejną galerię zdjęć i rysunków zamieszczonych na tematycznej, tym razem ukraińskiej strony internetowej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam - Gwardzista. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 8:58, 11 Sie 2012    Temat postu:

Mały postęp prac:


I całość na sucho:


Sklejonych jeszcze zostało parę kół, ale niema się czym chwalić Wesoly

Zdjęcia dalej do du** wychodzą Muszę nad nimi popracować


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jacek57
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 1567
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:52, 11 Sie 2012    Temat postu:

Zawsze mnie ciekawiły czołgi z wnętrzem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:49, 11 Sie 2012    Temat postu:

Tylko takie mam zamiar wykonywać Wesoly

Dzięki uprzejmości kolegi z pwm.org.pl wszedłem w posiadanie zdjęć. W oko wpadły mi 2:


Co do zdjęcia nr 1 : miałby ktoś może więcej zdjęć tego wozu?
Co do zdjęcia nr 2 : interesuje mnie wóz z nr 3 i ten po prawej str zdjęcia i jakoś więcej informacji na ich teamt.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwardzista
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:14, 12 Sie 2012    Temat postu:

Poszukałem trochę na rosyjskich stronach internetowych, ale udało mi się jedynie znaleźć tą samą fotografię archiwalną T-34-76 "Siergiej Kirow":
[link widoczny dla zalogowanych]

Ustaliłem jednak przy tym, że zdjęcie nr 1 przedstawia czołg z 30. Gwardyjskiej Brygady Pancernej w okresie walk na Froncie Leningradzkim zimą 1943 roku.

Informacje na temat kamuflażu czołgów T-34, w tym rysunek omawianego egzemplarza, znajdują się na niżej załączonej stronie internetowej:
[link widoczny dla zalogowanych]

Natomiast na zdjęciu nr 2 przedstawione są czołgi T-34-76 /model 1942 i 1943/ w okresie bitwy na Łuku Kurskim latem 1943 roku. Czołgi posiadają standardowe ciemno-zielone malowanie i typowe oznakowanie taktyczne, występujące w brygadach pancernych wchodzących w tym czasie w skład Frontu Centralnego.
Pozdrawiam - Gwardzista. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gwardzista dnia Nie 10:02, 12 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:40, 15 Sie 2012    Temat postu:

Posklejałem dziś trochę silnika.
Zdjęcia robione naprędce :


Cały:

I na sucho:



Co do malowania myślę nad dwoma:
1. [link widoczny dla zalogowanych]
2. [link widoczny dla zalogowanych] (ŚRODKOWY)

Jeśli ma ktoś więcej zdjęć któregoś z powyższych pojazdów to ma u mnie duuuuże piwo Wesoly
POZDRAWIAM

cdn...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwardzista
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:59, 15 Sie 2012    Temat postu:

W kwestii zdjęcia nr 1, to proponuję ponownie zapoznać się z wizerunkiem czołgu z tej samej 30. Gwardyjskiej Brygady Pancernej:
[link widoczny dla zalogowanych]

W kwestii zdjęcia nr 2, to proponuję zapoznać się z pozycją wydawniczą - J. Solarz "Kursk 1943", Militaria, Warszawa 1996.

Pozdrawiam - Gwardzista. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gwardzista dnia Czw 0:06, 16 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:11, 03 Wrz 2012    Temat postu:

Prace bardzo powoli idą do przodu z powodu braku czasu





Na ostatnim zdjęciu miałem problem z pedałami z powodu nieszczegółowej instrukcji, dlatego tak dużo kleju;/

I drugie ale:

Zaznaczyłem kółkiem źle wklejony element;/ Wydaje mi się że jest po środku czyli ani nie zamknięty ani nie otwarty. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie.

Pozdrawiam Wesoly

cdn...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grymson dnia Wto 22:35, 26 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jacek57
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 1567
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 14:33, 03 Wrz 2012    Temat postu:

To w kółku to zamek klinowy pionowy co oznacza, że porusza się w górę lub dół w zależności od konstrukcji działa. W pozycji otwartej - odryglowany powienień być tak ustawiony by zapewnić swobodne wsunięcie naboju do komory. W pozycji zamkniętej - zaryglowanej powinien zamknąć komorę nabojową. Rodzi się pytanie na ile ? . Ponieważ zamki takie stosuje się w armatach strzelających amunicją łuskową, to role uszczelniacza spełnia łuska. Zatem być może w pozycji zaryglowanej nie jest wymagane pełne zasłonięcie komory nabojowej. To by usprawiedliwiało takie ułożenie części jak na Twoim zdjęciu. Nie jestem jednak specjalistą od budowy zamka tej konkretnej armaty :cry: . Podsumowując - w pozycji odryglowanej musi być pełen otwór - zamek usuwa się w dół. W pozycji zaryglowanej zamek idzie do góry, ale nie wiem na ile. Jeśli projektant modelu konstruował go w oparciu o stan faktyczny to takie ryglowanie mogło starczyć.
Może gwardzista coś więcej wie Uwaga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jacek57 dnia Pon 14:35, 03 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gwardzista
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 924
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Polska
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:59, 03 Wrz 2012    Temat postu:

Grymson napisał:
...Zaznaczyłem kółkiem źle wklejony element;/ Wydaje mi się że jest po środku czyli ani nie zamknięty ani nie otwarty. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie...

Jacek57 napisał:
To w kółku to zamek klinowy pionowy co oznacza, że porusza się w górę lub dół w zależności od konstrukcji działa. W pozycji otwartej - odryglowany powienień być tak ustawiony by zapewnić swobodne wsunięcie naboju do komory. W pozycji zamkniętej - zaryglowanej powinien zamknąć komorę nabojową. Rodzi się pytanie na ile ? . Ponieważ zamki takie stosuje się w armatach strzelających amunicją łuskową, to role uszczelniacza spełnia łuska. Zatem być może w pozycji zaryglowanej nie jest wymagane pełne zasłonięcie komory nabojowej. To by usprawiedliwiało takie ułożenie części jak na Twoim zdjęciu. Nie jestem jednak specjalistą od budowy zamka tej konkretnej armaty :cry: . Podsumowując - w pozycji odryglowanej musi być pełen otwór - zamek usuwa się w dół. W pozycji zaryglowanej zamek idzie do góry, ale nie wiem na ile. Jeśli projektant modelu konstruował go w oparciu o stan faktyczny to takie ryglowanie mogło starczyć.
Może gwardzista coś więcej wie Uwaga


Szanowni Koledzy, niestety nie jestem specjalistą w zakresie broni artyleryjskiej, ale spróbuję wypowiedzieć się w przedmiotowym temacie... :wink:
Kolega Grymson ma zasadniczo rację w kwestii elementu mechanizmu zamka armaty, gdyż klin zamkowy powinien znajdować się w pozycji otwartej lub zamkniętej, a nie w pośredniej.
Kolega Jacek57 ma zasadniczo rację w kwestii zasady działania półautomatycznego mechanizmu zamka armaty czołgowej F-34 /76-мм танковая пушка Ф-34/.
Pozwolę sobie załączyć, ciekawy moim subiektywnym zdaniem, materiał faktograficzny i zwrócić uwagę szczególnie na rysunki nr 29 i 30:
[link widoczny dla zalogowanych]

Ewentualnie mógłbym, w przypadku takiej potrzeby, spróbować przetłumaczyć wybrany opis...
Желаю всем любителям военной истории успехов в изучении настоящего текста.
Pozdrawiam - Gwardzista. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gwardzista dnia Wto 0:01, 04 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jacek57
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 1567
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:24, 04 Wrz 2012    Temat postu:

No to piękną "knigę" nam kolega Gwardzista sprezentował Uwaga . Po analizie rysunków napiszę tak, jest to zamek w którym klin przy otwarciu porusza się w dół (są też działające odwrotnie) całkowicie odsłaniając komorę nabojową. W pozycji ryglowania klin wędruje do góry zamykając komorę. Na rysunkach niestety nie widać na ile zamyka chociaż na rys. 29. i rys 47 widać pierścienie uszczelniające komory nabojowej co oznacza, iż nie musi być całkowicie zasłonięta natomiast wyraźnie widać, iż żadne elementy klina nie wystają poza obrys komory zamkowej. Na zdjęciach modelu kolegi Grysmona nie widać które części są ruchome. Jeśli klin jest ruchomy to w mojej ocenie nie powinno być problemów z zaryglowaniem zamka i "podciągnięciem" klina do góry. Tak powinna być przedstawiona armata, gdyż pozycja odryglowania jest pozycją wymuszoną - na szas ładowania. Jeśli elementy są już jednak wklejone to nie ma sprawy - bo "po ptokach" :lol: .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grymson
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 07 Lut 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Kraków PL
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:50, 05 Wrz 2012    Temat postu:

Niestety elementy są już wklejone, ale może jeszcze kiedyś będę kleił jakiegoś Teciaka, więc będę wiedział jak to zamatować.
Dzięki za wyjaśnienie Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Batalion
Administrator


Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 3492
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/1
Skąd: Gdynia / Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:58, 05 Wrz 2012    Temat postu:

Ciekaw jestem efektu końcowego, przyznam, że od początku tu zaglądam z ogromną ciekawością Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
noctruno
FORUMOWICZ
FORUMOWICZ


Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 167
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/1

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:18, 05 Wrz 2012    Temat postu:

Przyglądam się z zaciekawieniem,model czołgu z ukazanym wnętrzem będzie na pewno ozdobą kolekcji.
Ciekaw jestem jakie kolorki miał "teciak" w przedziale załogi i silnika.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum Modelarskie Strona Główna -> Pojazdy Wojskowe - Warsztat Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin